tisdag 9 juni 2009

Fästinginvation

Ja fy FAN för fästingar. När jag kom hem från jobb igår mötte Thia mej vid grinden lika glad som alltid när jag kommer hem. Klappade henne och ser fullt med prickar i huvudet. Trodde först att det var fröer från någon blomma men ack så fel jag hade. Fästingjävlar var det. Närmare bestämt ett 50 tal och bara i huvudet. Hittade lyckligtvis ingen som hade sugit sig fast men fy fan vad många. Hittade även 5 st idag också dom i huvudet men inte heller dom satt fast. Övriga kroppen har jag inte hittat någon än. Använder ett fästinghalsband helt utan gifter och har än så länge inte plockat någon på henne som suttit fast. Gissa om jag grunat på var hon varit med huvudet.

Nu har jag också börjat köra agility så till Rusta bar det i måndags och inhandlade två hopphinder och en slalombana. En tunnel fick vi på Landäng när jag köpte hundmat. Får tyvärr inte använda agility hindren på Skurups BK då jag inte går någon agilitykurs där. Väldans konstig regel när man är medlem. Ivilketfall så blev det en liten bana i trädgården i måndags kväll. Och som hon sprang. Vi börjar även få bra flyt i slalomen. Riktigt roligt och lite ombyte mot lydnadsträningen som vi fortfarande håller på med men i annan form vilket jag tror kommer bli riktigt bra i slutändan.


Två hinder på raken. Inga problem för Thia Pia.


En liten tunnel bild.


I söndags var vi och körde lite frisbee igen. Får nog börja köra in lite nya trix då dom andra glänste med nya och gjorde det riktigt bra. Fick en del nya foto på nya trix som två i gruppen provade på men vågar inte vissa dom här med hänsyn till dom inblandade :-). Lite rädd för reprisalier.


En hund blev piersad i tungan


Full mun skall det bli


Blev lite övertalad att prova något nytt. Jag ligger på alla fyra och Thia skall hoppa över mej. Tanken är sen att jag själv kastar frisbeen över min rygg.


En trevlig dag blev det och kul hade vi.


Ha en fortsatt trevlig vecka

7 kommentarer:

  1. *skrattar* nä några bilder på våra nya trixigheter får nog vänta tills de sitter lite bättre... ;)

    Fina bilder på fina agilitythia, ska bli kul att följa, sen blir det väl du och Patrik som åker iväg för jämnan till men massa tävlingar... ;)

    Men lydnadsmänniska som jag är så är det riktigt kul att se Thia lydnadsträna i ny form!!!! Kommer att bli strålande till hösten då det är tävlingsdags :)

    Ha en härlig kväll, ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. måste testa att bli av med dom där..... extra teknena... hur göra?????

    SvaraRadera
  3. vad är det för fel???

    SvaraRadera
  4. Ja fydå för färstingar. Astor har bara haft två iår men så har han sånt scaliborhalsband och de är väl ganska starka. Kul att ni håller på och tränar agility, känns som alla hundar som får prova det tycker att det är kul. Vi kör lite på skoj ibland vi med :) Och såklart ni fixar SLCH såsmåningom!

    SvaraRadera
  5. GLAD MIDSOMMAR!!!(utan fästingar i skogen ;-)) önskar Åsa & Malika

    SvaraRadera