torsdag 18 juni 2009

Agility

Ikväll började vår nybörjar kurs i agility för Emelie Norrman. http://www.emelienorrman.cybersite.se/startsida.html
Vi började med en kort presentation av deltagarna. Jag och Jeanett Laine med Dizza som jag känner sen innan var nog dom enda utan någon som helst erfarenhet av agility. Emelie började med att visa hur man lärde in slalom och sen blev det 4 stationer till som hon visade hur det skulle gå till. Sen var det dags att börja träna. Alla stationer gick faktiskt riktigt bra så länge jag har Thia på min vänster sida men när jag har henne på höger sidan så vill hon runt till vänster. Något vi nog kommer att få jobba ganska mycket med. Fick många tips hela tiden av Emelie och det gäller att vara tydlig och vissa hela tiden vad man vill att Thia skall göra. Och framför allt att försöka hänga med i Thias tempo vilket är näst intill omöjligt för hon verkligen älskar detta och tycker det är super roligt. Jag får väl börja springa själv så man får upp flåset. Jag blev iallafall trötast av oss två. Nu gäller det att träna på till nästa gång som är på måndag. Mitt mål är att slalomen skall sitta både när Thia är på min vänster och höger sida till nästa gång. På måndag är det dags att börja med att träna in kontaktfält som finns på vippbrädan, A:et och balansgången. Tror inte att det skall bli några större problem med det med en sådan duktig instruktör som Emelie som verkar ha lösningar för allt.
Ser framemot nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Så härligt med Agilityn, man blir ju lite sugen. Men får bli vid ett annat tillfälle. Tänkte bara kika in och önska Glad Midsommar! Hälsningar från Maria o Lucas

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att ni ska kunna slalom på vänster och höger sida redan på måndag!!:) Du verkar vilja slå mitt rekord på 2 veckor, haha! Kul att ni är så intresserade och vill lära! Vi ses på måndag! /Emelie

    SvaraRadera
  3. Ja det var verkligen kul att testa Agility!! Trodde Dizza skulle vara liiiite trött iaf dagen efter... men icke :-). Fullt ös o så lite till...

    Men det positiva, Magnus, är att vi slipper köpa gymkort :-)

    Vi ses på måndag!

    /Jeanette

    SvaraRadera