söndag 10 maj 2009

Elitdebut med palplats

Ja då var debuten i eliten avklarad. Kändes rätt bra på morgonen och när vi kom fram till Svedala. Vi var bara tre stycken tävlande och jag drog nummer ett. Redan när vi skulle börja på platssittningen fick jag min första tillsägelse av domaren. Jag gjorde några vändningar på stället medan vi väntade på tävlingsledaren. Och det fick man visst inte. Sittningen gick bra och platsliggningen likaså. Fick lite tips av de andra två tävlande när vi gömde oss om att hålla väldigt noga koll på min hund annars gult kort. Friaföljet ingen höjdare precis men det har aldrig varit vårt bästa moment. Sen dumrutan där hon gjorde allt bra men lite segt. När det var slut kom andra varningen när jag gick åt ena hållet och Thia följde glatt med tävlingsledaren. Fick bara en varning men skulle visst varit ett gult kort. Tror domaren hade lite överseende med oss då hon visste att det var vår debut.
Den röda tråden idag genom alla moment var att hon var väldigt låg och utan fart. Tempo stod som kommentar på i stort sett alla moment. Men jag är nöjd ändå och tar med mig vad som inte funkade. Blev bara en nolla då hon låg med en tass utanför rutan. Samanlagt 198,5 p och en 3:e plats. En fin pokal och ett jätte ben fick vi också.
Fick även en fin kommentar skrivit på protokollet lägst ner. "Väl utfört för första gång!!"
Domaren var Carina Larsson Barthel.
Nu gäller det att hålla högt tempo i veckan då det är dags för tävling igen nästa helg. Momenten är jag inte så orolig för men jag måste få henne mer fokuserad imellan momenten och få upp den fart hon alltid annars har.

Ha en trevlig vecka

5 kommentarer:

  1. Gött att debuten är avklarad ;-)det klarade ni ju med bravur.....men du får ju akta dig för domaren med korten, lät ju som du var på fotbolls match ;-) Nästa gång blir ni farliga!! Lycka till vi håller tummarna!! (själv klarade vi debuten i 3an med ett 2a pris)Ha det gott! Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Vi är ju inte så anonyma av oss....Åsa & Mallan

    SvaraRadera
  3. Du ska ha en chans att kalla in hunden innan varning. Om hunden då inte lyssnar är det gult kort. Domarna är verkligen olika hårda med det där. Jag har också fått en varing en gång för jag berömde för mycket ;-) hihi men det var det värt! Grattis till en bra start. Lycka till nästa helg :-)Farten ska väl knappast vara något problem med den turbotjejen :-)
    Malin och Zäpo

    SvaraRadera
  4. Stort grattis!
    //Jenny & Heffa

    SvaraRadera
  5. Grattis! Bra jobbat i debuten. Håller tummarna till nästa helg igen!

    SvaraRadera