onsdag 18 mars 2009

I lördags var det dags igen för ett tre timmars pass i lydnad för Sanna Wendel. Vi var fyra stycken så det var riktig hårdkörningen. Många nya tips och trix. De flesta momenten i eliten hans med och det går verkligen på rätt håll. Det stora problemet är nog friaföljet där hon har en tendens att flyta ut ju längre man håller på. Varken mitt eller Thias favorit moment. Vi gillar dom moment med fart och fläkt i, där kommer hon bäst till sin rätt. Fjärr dirigeringen var inget favoritmoment innan men med Sannas hjälp har det blivit riktigt bra. Känns som Thia har fattat att man skall bli på samma ställe och inte behöver flytta sig framåt. Här har godis varit till stor hjälp. En mycket givande dag.

Idag var det inskrivning på Skurups BK där jag skall gå en tävlingslydnadskurs för Berit Axelsson. Berit har själv tävlat i eliten och har erövrat SLCH med sin hund Calle. Hon är även tävlingsledare och brukar hålla i eliten på tävlingar runt omkring här. Alltid bra med instruktörer som tävlat själva. Ser framemot kursstart den 1:a april.

Ha en fortsatt trevlig vecka

PS: Ursäkta Åsa att jag inte skrivit innan. :-)

2 kommentarer:

  1. Hej! Helt ok Magnus ;-) Härligt att det går bra!Idag kom våren till Göteborg, helt underbart!!Sköt om er och träna på. Kram Åsa & Mallan

    SvaraRadera
  2. Rizzla och jag går också på kurs - brukslydnadskurs. 1a gången igår. Gissa om vi ska backa bakåt i inlärningen.
    Du får hälsa Berit från mig.

    SvaraRadera